7 tipů, jak se přestěhovat bez zbytečného stresu

Po týdnech hledání jste konečně našli svůj vysněný domov – a i když cítíte vzrušení, možná si také začínáte uvědomovat, že stres z balení vás může pohltit jedna dvě. Naštěstí existuje řada věcí, které můžete udělat, abyste se mu vyhnuli. Pojďme se blíže podívat na sedm tipů, které můžete použít, aby pro vás stěhování nebylo tak stresující.

1. Udělejte si plán

Klíčem k tomu, abyste během stěhování zůstali organizovaní, je vytvořit si plán ještě předtím, než začnete. Tento plán vám zajistí, že budete mít dostatek času na to, abyste vše stihli například najmout stěhováky nebo si rezervovat pronajatý nákladní vůz a zajistit si s dostatečnou časovou rezervu. Můžete si vytvořit zvláštní dokument, kde si vše důkladně rozepíšete – abyste měli celý proces na jednom místě. Vytvořením tohoto časového plánu snížíte stres ze stěhování po emocionální i finanční stránce a předejdete tak pozdějším bolestem hlavy.

Pomocí kontrolního seznamu stěhování si udržíte pořádek a budete se řídit vypracovaným plánem. Na internetu je k dispozici mnoho kontrolních seznamů pro stěhování, které vás mohou nasměrovat a upozornit na všechny úkoly, které jste možná nezohlednili. Nejlepší na tom je, že mnohé z těchto seznamů jsou již uspořádány podle toho, kolik týdnů vás dělí od dne stěhování. Kromě toho doporučujeme mít seznam úkolů, který si budete doplňovat podle toho, jak si na úkoly vzpomenete. Ten si můžete vést v poznámce v telefonu nebo v malém zápisníku, který budete nosit s sebou – nezapomeňte na jediný detail!

2. Používejte systém štítků

Než začnete balit, zvažte vytvoření systému třídění cenností a osobních věcí. K vizuálnímu uspořádání věcí můžete použít různé barvy nebo čísla. Při označování krabic napište jejich určení a obsah a také to, zda jsou věci křehké. Nezapomeňte tyto informace napsat na každou stranu krabice, abyste později snadno zjistili, kam patří. Předejdete tak tomu, že budete mít nákladní auto plné stejných krabic a nebudete vědět, co je uvnitř. Abyste si stěhování do nového domova ještě více usnadnili, odneste krabice přímo do místnosti, do které patří. Ušetříte tak čas a energii při vybalování, poděkujte nám později!

Profesionální tip: Klasické krabice na stěhování jsou v pořádku, ale zvažte také použití průhledných úložných nádob, abyste přesně věděli, co je uvnitř, aniž byste museli krabici otevírat.

3. Začněte balit s předstihem

Čas je jedním z nejvíce stresujících faktorů, který vstupují do hry při plánování stěhování. Pokud nezačnete s dostatečnou časovou rezervou, může vás pohled na dlouhý seznam prádla, které musíte vyřídit, doslova zahltit. Poté, co si určíte systém označování, je čas začít balit. Dobrým pravidlem je začít alespoň dva týdny před stěhováním. Začněte balením věcí, které běžně nepoužíváte, a častěji používané věci si nechte na konec.

4. Požádejte o pomoc

Každému se někdy hodí malá pomoc, proto se nebojte požádat o podporu při stěhování kamaráda nebo člena rodiny. Ať už vám pomohou s balením, nebo jen poskytnou radu na základě vlastních zkušeností, požádání o pomoc vám stěhování ulehčí. Zábavným způsobem, jak si stěhování usnadnit, je uspořádat balicí večírek, kde vám přátelé pomohou začít. Seženete obalové materiály krabice, připravíte chlebíčky – a jde se na to!

5. Zaměřte se na jednu místnost najednou

Projít si domov po jednotlivých místnostech může také výrazně usnadnit udržení pořádku. Začněte balením místností, které nepoužíváte tak často, jako jsou ložnice pro hosty a jídelny. Jakmile se přiblížíte ke dni stěhování, můžete začít balit místnosti, ve kterých trávíte více času.

6. Najměte si profesionální stěhováky

I když vás to nezbaví veškerého stresu, který stěhování přináší, najímání profesionálních stěhováků, kteří se postarají o logistiku celého procesu, vám z ramen sundá břemeno. Až začnete hledat stěhováky, udělejte si průzkum, abyste si najali spolehlivou službu, které můžete důvěřovat.

K dispozici jsou různé typy možností. Například balicí firma s kompletními službami se o celý proces postará sama, zatímco jiné firmy mohou zabalit a přepravit pouze vaše speciální předměty nebo spotřebiče. Pokud se rozhodnete využít profesionální službu, je dobré mít pojištění stěhování a podrobný soupis cenností pro případ, že se něco poškodí nebo ztratí.

7. Zabalte si tašku na noc

Jakmile máte vše sbaleno a jste připraveni na stěhování do nového domova, může být noční můrou najít některé věci, které hned potřebujete. Abyste se vyhnuli zběsilému hledání některých věcí, sbalte si na první noc nebo dvě noci v novém domově tašku na přespání. Získáte tak dostatek času na to, abyste mohli začít vybalovat a pohodlně třídit své věci.

Přidat komentář