Žádné rodinné auto nenabízí tak velkorysý prostor jako dodávka. Vzhledem k vyšším pořizovacím cenám se těší značné pozornosti starší kousky. Mnozí zájemci však mají z pořízení ojetého užitkového vozu strach – a nutno podotknout, že oprávněně. S nákupem dodávkového vozidla se totiž pojí větší rizika než s běžným automobilem. Je to logické, jde přece o neúnavné pracanty, kteří mají mnohdy „nalítáno“ o poznání více kilometrů a s nimiž se řidiči tolik nemazlí. Ale nemusíte zoufat – potenciální problémy můžete uhasit už v zárodku. Stačí, když se budete držet následujících pravidel.
Přestárou raději nebrat
Jak již zaznělo v úvodu, dodávky jsou obvykle značně vytěžovány, což se chtě nechtě projevuje na opotřebení dílů. V praxi je proto vhodné eliminovat modely, které jsou již na první pohled za zenitem. Nenechte se zlákat podezřele nízkou cenou – obvykle se za ní skrývá fakt, že dané vozidlo každou chvíli vypoví službu. V případě takového vozu se nevyhnete dalším (vysokým) investicím, případně budete zanedlouho opět nuceni vybírat nový.
Obecně jsou rozumnější volbou dodávky staré pět až deset let. Pokud je váš rozpočet menší, budete se muset poohlédnout postarším modelu – zamiřte do specializovaného bazaru, za který hovoří zvučné reference. Například do pražského VANS CENTRE – renomovaný prodejce zajišťuje prodej užitkových vozů více než 13 let a mezi jeho spokojené partnery patří Česká pošta, Alza, Datart, Student agency a mnohé další společnosti, jež se neobejdou bez spolehlivých užitkových vozidel. Soustředí se na prodej furgon, minibusů, pick-upů, přívěsů, sklápěčů, speciálních nástaveb, valníků a dalších typů.
Než si s prodejcem plácnete, dodávku důkladně prohlédněte
Bez ohledu na tvrzení autobazaru, že je vybraný model ve špičkovém technickém stavu, trvejte na možnosti prohlídky v nezávislém servisu. Případně se dostavte společně s mechanikem, který si vůz prohlédne na rampě a vyhodnotí, zda cena automobilu odpovídá skutečné kondici.
Přidat komentář